Villkor

EvaKristinas Villkor och leveransinformation

Kära kund

EvaKristina strävar efter att vara ett hjälpsamt och pålitligt företag som önskar ett liknande samspel med kunderna men trots det är det bra att veta vilka regler som gäller vid ett internetköp.

ÅLDERSGRÄNS

Du måste ha fyllt 18 år för att handla.

BESTÄLLNING

Vid beställning träffas avtal om köp först när EvaKristina bekräftat din beställning genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. När vi sedan tar del av beställningen och ser eventuella felaktigheter hör vi av oss för att se till att det inte skall bli några missförstånd.

FRAKTFRITT

Köpen från oss är fraktfria. Smyckena är försäkrade för fullvärde under frakten.

MOMS

I priserna ingår moms med 25%.

LEVERANS

Vi skickar din order så fort som möjligt. Alla ordrar som lagts vardagar innan kl 12:00 försöker vi skicka redan samma dag. Normalt är leveranstiden till ditt lokala utlämningsställe 2 – 7 arbetsdagar. Oftast prioriterar posten dom rekommenderade breven så det brukar komma fram dagen efter vi postat försändelsen.

LEVERANSSÄTT

Vi skickar alla våra paket med Posten. Ditt rekommenderade brev levereras till ditt lokala utlämningsställe.

Paketet anländer till ditt lokala utlämningsställe och du meddelas om detta, genom en avi i din postlåda. Ditt paket finns att hämta på ditt lokala utlämningsställe i 2 veckor, sedan skickas det tillbaka till oss. Paket som skickats och inte hämtas ut debiteras med en frakt- och administrationsavgift på 300 kronor.

Tänk på att alltid kunna legitimera dig när du ska hämta ut ditt paket.

Vi levererar just nu endast inom Sverige.

SMYCKENA ÄR PÅ VÄG TILL DIG

När paketet lämnar oss skickas ett mail med paketets kollinummer så att du kan följa dina smycken. Om paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ditt ansvar att med ditt kollinummer se efter vad som har hänt med din försändelse. Om avi alternativt SMS ej skickas från ditt lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kollinummer och legitimation.

FÖLJ DITT PAKET

Alla våra paket märks med ett kollinummer. Med hjälp av detta nummer kan du gå in på Postens hemsida och se var ditt paket befinner sig.

LEVERANSFÖRSENING

Vi gör alltid vårt yttersta för att fullfölja din beställning. Men vid eventuell leveransförsening försöker vi att meddela dig detta genom e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar.

TRANSPORTSKADOR

Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan du beställt skall du inte ta emot det. Gör då en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället. Hör sedan av dig via mail till kund@evakristina.se eller telefon 073 333 99 10 till EvaKristinas kundtjänst och anmäl detta.

Vi står för transportrisken, till exempel att vårat emballage inte är tillräckligt bra för att klara transporten från oss till dig (det vill säga skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur till oss.

GARANTI

Vi vill att du skall bli glad och nöjd med ditt smycke förutom den tryggheten lämnas också garanti i enlighet med konsumentköplagen. Om du är missnöjd med någonting hör du bara av dig, maila oss på kund@evakristina.se så finner vi en bra lösning.

PRODUKTINFORMATION

EvaKristina reserverar sig för eventuella fel på denna webbsida. Vi försöker fotografera så bra som möjligt men kan inte heller garantera att alla bilder återger produkternas tredimensionella utseende.

PLOMBERING

Alla smycken är plomberade och numrerade när den kommer till dig.

När plomberingen bryts är retur rätten förverkad.

Prova i lugn och ro men ta inte bort plomberingen om du vill returnera smycket.

ÅNGERRÄTT ÖPPET KÖP I 14 DAGAR

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och eventuell produktförpackning är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan eller öppna förpackningar som, men naturligtvis försiktigt undersöka den. EvaKristina tillämpar lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar, se mer under rubriken Byte och Retur.

REKLAMATION

Reklamationer (fel på produkt, fel leverans etc) mailas till kund@evakristina.se inom en vecka från mottagandet av varan. Skador på försändelsen som uppkommit under transport ska anmälas direkt till transportföretaget varefter du även kontaktar oss.

Byte, öppet köp och reklamation i 14 dagar

Smyckena är plomberade, och så länge plomberingen är kvar kan du returnera varan.

Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Om du sänder varan åter skall plombering och skydd av varan så den inte repas vara kvar, även varans originalförpackning måste medfölja. Emballera den oanvända varan väl innan du returnerar den. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Retur- och bytesrätten gäller inte specialbeställda varor. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden.

Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig returfrakten.

Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade. Den skall också sändas som rekommenderat brev. Om du returnerar vara i originalkartong/förpackning, lägg originalkartongen/förpackningen i ett paket eller påse. Tejp eller adresskort får aldrig förekomma direkt på originalförpackningen. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den. Så fort vi fått smycket tillbaka i det skicket som beskrivits ovan, återbetala fullt belopp för varan.

Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel (Konsumentköplagen).

SORTIMENTSFÖRÄNDRINGAR

Det kommer att vara ett tidsglapp från det att smycket är köpt till att bilden tas bort från sortimentet vi reserverar oss för detta. Sortimentet förändras hela tiden så i vissa fall kan det vara någon som köpt varan som bilden visar, då detta problem uppkommer kontaktar vi Er snarast.

Ni blir erbjuden ett mycket likt smycken men eftersom smyckena är handgjorda kommer det att vara ringa olikheter.

BETALNING KORTBETALNING

Hos oss kan du använda följande kort: VISA och MASTERCARD.

Inga extra avgifter tillkommer då du väljer att betala med kort.

Betalning- och personuppgifter sker genom säkra sidor på nätet. Vi samarbetar med VISA, Mastercard (Verified by Visa, MasterCard SecureCode) för att kunna erbjuda dig en snabb och säker betalningsprocess. All känslig kreditkortsinformation som du skickar krypteras omgående så att ingen mer än du kan se informationen.

FORCE MAJEURE

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer EvaKristina kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta.

BYTE AV SMYCKE

01. Du har full bytesrätt inom 14 dagar. Retur- och bytesrätten gäller inte specialbeställda varor.

Gå in på evakristina.se för att se att din önskade vara finns kvar. Om den inte skulle finnas kvar kan du istället byta mot annan/andra varor. Ring eller maila alltid oss så att vi kan reservera den nya varan åt dig. Kundtjänsten är öppen vardagar mellan klockan 09.00–11.00 och nås på 073 333 99 10 eller kund@evakristina.se. Om du inte gör detta riskerar du att den vara du vill ha tar slut innan vi hinner reservera bytet. För att vi lättare skall kunna hjälpa dig så ber vi dig ha ditt ordernummer tillhands när du ringer.

02. Efter att du talat med Kundtjänst fyller du i returformuläret som bifogats i paketet du fick.

3. Skicka tillbaka dom plomberade Smyckena tillsammans med returformuläret till oss.

Förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Om du sänder varan åter skall plombering och skydd på smycket så den inte repas vara kvar, även varans originalförpackning måste medfölja. Emballera den oanvända varan väl innan du returnerar den. Den skall också sändas som rekommenderat brev. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Om ej detta uppfylls kommer vi inte återbetala fullt belopp. Vid byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Frakten återbetalas inte. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den

Skicka smycket till adress: EvaKristina, Design Elajza, Box 146, 42321 Torslanda

Vid byte betalar du själv returportot.

4. När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut det nya smycket till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden innan vi sänder den nya varan till dig och om den är billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden. Ett byte sker normalt 2-7 arbetsdagar efter att vi har mottagit din vara. Eventuell återbetalning sker normalt inom 1-2 veckor (enligt lag gäller max 30 dagar).

5. Vid byte står du för transportrisken. Därför sänder du tillbaka som ett Rekommenderat brev/paket, du behöver bara betala den lägsta avgiften för EvaKristina har tilläggsförsäkringar som gäller även för returer så länge det finns följesedel med i försändelsen.

RETUR

1. Om du mot förmodan skulle ångra ditt köp så returnerar du varan. Du har full returrätt inom 14 dagar. Retur- och bytesrätten gäller inte specialbeställda varor Fyll i returformuläret som bifogats i paketet. Ange alltid orsak till retur!

2. Skicka tillbaka dom plomberade Smyckena tillsammans med returformuläret till oss.

Förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Om du sänder varan åter skall plombering och skydd på smycket så den inte repas vara kvar, även varans originalförpackning måste medfölja. Emballera den oanvända varan väl innan du returnerar den. Den skall också sändas som rekommenderat brev. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Om ej detta uppfylls kommer vi inte återbetala fullt belopp. Vid byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Skicka smycket till adress: EvaKristina, Design Elajza, Box 146, 42321 Torslanda

Vid byte betalar du själv returportot.

3. När vi mottagit returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna till dig. Återbetalning sker normalt inom 2 till fem dagar (enligt lag gäller max 30 dagar).

Frakten återbetalas ej.

4. . Vid retur står du för transportrisken. Därför sänder du tillbaka försändelsen som ett Rekommenderat brev/paket, du behöver bara betala den lägsta avgiften för EvaKristina har tilläggsförsäkringar som gäller även för returer så länge det finns följesedel med i försändelsen.

REKLAMATION

1. Ring Kundtjänst mellan 9-11 på telefon 073 333 99 10 eller maila till evakristina@kund.se så snart du upptäckt felet.

2. Efter du talat med Kundtjänst fyller du i returformuläret som bifogats i paketet du fick av oss.

3. Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med returformuläret till oss. Bifoga ett kvitto på returfrakten så ersätter vi dig för detta. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Skicka tillbaka dom plomberade Smyckena tillsammans med returformuläret till oss.

Förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Om du sänder varan åter skall plombering och skydd på smycket så den inte repas vara kvar, även varans originalförpackning måste medfölja. Emballera den oanvända varan väl innan du returnerar den. Den skall också sändas som rekommenderat brev. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Skicka smycket till adress: EvaKristina, Design Elajza, Box 146, 42321 Torslanda

Vid byte betalar du själv returportot.

4. När vi fått varan och godkänt reklamationen åtgärdar vi felet om det är möjligt och returnerar varan. Om felet inte går att åtgärda skickar vi en ny vara. Skulle inget av ovanstående två alternativ vara möjligt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Var noga med att lämna ditt bankkontonummer på returformuläret, pengarna återbetalas normalt inom två veckor (enligt lag gäller max 30 dagar).

ÅTERBETALNING KORT

Vi sätter tillbaka pengarna till ditt kort. Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto. Återbetalningen kommer att synas på ditt kontoutdrag inom ett par dagar från det att vi gjort återbetalningen.

Pengarna återbetalas normalt inom två till fem dagar (enligt lag gäller max 30 dagar). Naturligtvis betalar vi tillbaka så fort som möjligt.

EvaKristina

Design Elajza Sweden

Box 146

423 21 Torslanda

Org. nr. 610331-4867

Om ni har några fler frågor är ni varmt välkomna att mejla eller ringa oss:
Telefon: 073-333 99 10 Tillgänglig vardagar från 10-12 eller mejla oss kund@evakristina.se